Někteří z vás si ještě po letech vzpomenou na Mončičáky. Ti přišli z Japonska a okolo roku 1985 byli v Československu velice populární. Doba se mění, ale některé trendy se zkrátka vrací a opakují. Labubu se v mnohém podobají Mončičákům, ale přesto mají svůj ikonický styl. Čím tedy tyto chlupaté hračky oslnily celý svět?

Obsah
- Odkud se vzaly Labubu?
- Kde se vzala popularita Labubu?
- Jak vypadá Labubu?
- Jaké jsou druhy Labubu?
- Labubu nebo Lafufu?
Odkud se vzaly Labubu?
Labubu vytvořila hongkongská společnost Pop Mart. Konkrétně je navrhl umělec Kasing Lung. Nenech se zmást jejich aktuální popularitou, protože Labubu jsou na trhu už od roku 2019. Dlouhých 6 let se jednalo o běžnou hračku, která je nabízena v rámci kolekce Monsters.
Jenže samotné Labubu se doslova osvobodilo od zbytku kolekce The Monsters, a tak už je dneska prodáváno čistě jako Labubu. Dříve bylo navíc společností nabízeno v rámci blindboxů, což znamená že dopředu zákazník nevěděl, jakého Labubu získá. Díky obrovské popularitě se však Labubu začaly prodávat tak, aby už zákazník dopředu věděl, jakou konkrétní postavičku kupuje.
Stále je však určitá šance, že pokud zakoupíš Labubu z určité série, tak můžeš překvapivě dostat i vzácnou figurku. Přesvědčit se můžeš u chystaného Labubu - Big into Energy.
Kde se vzala popularita Labubu?
Popularita Labubu byla zhruba stejná jako u kterýchkoliv jiných hraček. Pro nadšené sběratele šlo vždy o velkou událost, když si mohli otevřít blindbox a čekali, který konkrétní Labubu na ně vybafne z krabice. Jenže vše se zlomilo v posledních měsících, kdy popularita těchto bláznivých postaviček vystřelila do nebes.
Mohou za to nejrůznější světové celebrity, které si Labubu berou jako módní doplněk na své procházky nebo koncerty. S Labubu už jsme tak mohli vidět zpěvačky Taylor Swift, Rihannu nebo třeba Lisu z Blackpink. Rovněž s Labubu byly viděny herečka Jane Birkin a influencerka Kim Kardashian. Fotbalista David Beckham už se také chlubil vlastním kouskem a fotky stále jen přibývají.

Šlo to tedy o kombinací virálního sdílení a influencer marketingu. Lidé a děti chtějí mít to samé, jako jejich oblíbené celebrity či influenceři a případně je tím i podpořit na již zmíněných akcích a koncertech.
Popularita Labubu je nevídaná i pro analytiky. Ti se shodují, že už dlouho nezažili, že by některá hračka tak trendovala po celém světě. Pokud se někde objeví na pultech prodejen nebo online, okamžitě zmizí. Je tedy poměrně náročné si svou Labubu momentálně zakoupit.
Ukazují to i zisky společnosti Pop Mart. Hodnota akcií se totiž za poslední rok zvýšila o závratných 600 %. Aktuální hodnota akcií této společnosti je nyní okolo 40 miliard dolarů. Například v USA se prodeje Labubu jen za červen letošního roku zvedly o 5 000 %, což je pro mnoho analytiků doslova šokující.
Jak vypadá Labubu?
Labubu je roztomilá a rozpustilá příšerka, která vypadá jako zlomyslný králík. Právě jejich ztvárnění od Kasing Lunga je natolik ikonické, že je poznáte na první pohled. Drzý či rošťácký úsměv jim dodává na osobitosti. Ačkoliv se může tato postavička tvářit zlomyslně, tak autor sám dodává, že jde o dobrosrdečné tvory, kteří kolem sebe rozsévají radost a smích a nebojí se kdykoliv pomoci.
Jde o dokonale vybalancované chlupáče, které si oblíbí nejen děti, ale i dospělí. Jejich výraz v sobě ukrývá pořádnou dávku démoniky, což fascinuje starší publikum. Děti v nich zase vidí roztomilé králíčky, kterými se mohou chlubit například ve škole. Snadnou identifikaci provedeš za pomoci jejich uší, špičatých zubů a již zmíněnému démonickému úsměvu.

Jaké jsou druhy Labubu?
Labubu postaviček už vznikla celá řada. Koupit můžeš totiž malé nebo větší, navíc v obrovském množství různých barev a kombinací. Labubu je mnohdy i jen závěsnou hlavou, nikoliv jako kompletní postavička. A pak jsou tu také různé licence, které do Labubu postupně vstupují. Jednou z nejpopulárnějších je Hello Kitty, která už má své zástupce.
Právě licence začínají být mezi sběrateli nejen zajímavé, ale jedná se také o solidní investici. Zájem o ně zatím ani zdaleka neopadá. Není tedy vyloučeno, že pokud se ti podaří získat některou ze zajímavých licencí a ponecháš si tuto bláznivou panenku v zabaleném stavu, můžeš za ni jednou dostat opravdu pořádný balík peněz.
Labubu nebo Lafufu?
Možná už tě zarazilo, že s rostoucím zájmem o Labubu se také objevuje název Lafufu. Jako Lafufu jsou označovány napodobeniny těchto oblíbených postaviček. Nenech se totiž zmást. Labubu není záležitost, kterou pořídíš za 300 Kč, jak spousta prodejců uvádí. V těchto případech jde vždy o Lafufu, které jsou vyráběny jako napodobeniny originálů.
Labubu se většinou u levnějších variant pohybuje okolo 1500-2000 Kč. Některé dražší kousky mohou stát tisíce, až dokonce desítky tisíc. Vždy si tedy ověřuj u jakého prodejce nakupuješ. Ostatně oficiální obchod Pop Mart má neustále vyprodáno, takže musíš shánět u dalších prodejců a ne vždy jde o originální původ zboží. Během června bylo v Číně zadrženo přes 46 000 padělaných Labubu.

A jak reaguješ na trend Labubu ty? Už máš tu svoji doma? Pokud ne, tak sleduj naši nabídku Labubu od oficiálního dodavatele, ať máš jistotu, že budeš mít doma originál.
##PRODUCT-WIDGETS-39125##
