Activision
Dá se říct, že Activision je důvod, proč herní průmysl funguje, jak funguje. Všechno to začalo v roce 1979. Čtyři špičkoví programátoři tehdy bouchli dveřmi v Atari. Proč? Chtěli prostě dostávat podíly ze zisků a mít svá jména na krabičkách her. Šéf Atari jejich požadavky smetl ze stolu se slovy, že jsou pro něj jen "designéři ručníků".
#showmore#
Activision se tak stal historicky prvním nezávislým (third-party) vydavatelem a vydal legendy jako Pitfall! nebo River Raid. Firma sice přežila velký videoherní krach v roce 1983, ale moc slávy si neužila. V 80. letech se přejmenovala na "Mediagenic" a byla prakticky na odpis. Pak přišel rok 1991 a v aukci ji koupil Bobby Kotick. Cena? Z dnešního pohledu směšných 500 000 dolarů.
Kotick vrátil firmě jméno Activision a rozjel éru agresivních akvizic. Jeho strategie "pokud to nemůžeš porazit, kup to" vedla k pohlcení studií jako Neversoft (série Tony Hawk's Pro Skater) nebo RedOctane (fenomén Guitar Hero). Bod zlomu ale přišel v roce 2003, kdy koupil Infinity Ward.
Infinity Ward totiž vytvořilo Call of Duty. Tahle série se stala nezastavitelnou mašinou na peníze. V roce 2008 se Activision spojil s Vivendi Games (majitelem Blizzardu a *World of Warcraft*), čímž vznikl gigant Activision Blizzard. V roce 2023 celý tento kolos nakonec koupil Microsoft.
Dnes je Activision synonymem pro Call of Duty. Sága vychází tak pravidelně, že podle ní můžeš řídit kalendář. Pokud chceš mít jistotu, že ti neuteče oznámení dalšího dílu, sleduj naši sekci Novinky.
Portfolio Activisionu je ale širší – patří jim i Crash Bandicoot, Spyro the Dragon nebo vydali hit Sekiro: Shadows Die Twice. Recenze a preview k těmto titulům najdeš v našem Herním magazínu.
A až ti na stole přistane nejnovější Call of Duty, je logické poslat ten loňský díl o dům dál. Nabídni nám ho na výkup a získej kredit na další nákup.
