Ghost of Yōtei (Ghost of Tsushima 2) - kompletní průvodce

Na oznámení hry Ghost of Tsushima 2 se čekalo jako na smilování. Zejména i kvůli tomu, že studio Sucker Punch na hře pracovalo už od vydání prvního dílu a v mezidobí nevydalo žádnou jinou hru. Nakonec se z titulu vyklubalo pokračování s názvem Ghost of Yōtei. Odhalení proběhlo na State of Play během 24. září 2024. Hra cílí s vydáním na letošní rok.

ghost-of-yotei-cover

Obsah

První hra Ghost of Tsushima, která vyšla v roce 2020, se stala jednou z nejúspěšnějších exkluzivit pro PlayStation 4. Hra prodala více než 13 milionů kopií a získala řadu ocenění včetně ocenění hráčů za nejlepší příběh a vizuální styl.

Zajímavosti:

  • Hra byla silně inspirována filmy Akiry Kurosawy.
  • Režim „Kurosawa Mode“ přidal do hry černobílý filtr a filmové efekty.
  • Studio řešilo detaily s odborníky na japonskou historii a kulturu.
  • Hra měla i úspěšný multiplayerový režim Legends.
  • Připravuje se i hraný film. Režisérem je Chad Stahelski (John Wick).
  • Bohužel od dokončení scénáře v roce 2023 nejsou o filmu nové informace.
  • Mluví se také o chystané anime sérii, více však v tuto chvíli není známo.

##PRODUCT-WIDGETS-37312##

Datum vydání a platformy

Co se týče platforem a data vydání, tak tam máme již jasno. Hra Ghost of Yōtei dorazí na konzoli PlayStation 5 a to 2. října 2025. Pro žádné další platformy v tuto chvíli není hra v plánu, jelikož se jedná o exkluzivní titul. V budoucnu je možné vydání na PC platformu. Hru si můžeš už nyní předobjednat u nás za super cenu.

České titulky a česká lokalizace

Ghost of Yōtei si můžeš na PlayStation 5 vychutnat kompletně s českými titulky, které ti přinesou perfektní zážitek ze hry, ať už s anglickým nebo japonským dabingem. 

ghost-of-yotei-view

Vývoj hry

Studio Sucker Punch už před vydáním hry Ghost of Tsushima několikrát navštívilo Japonsko, a to zejména kvůli reáliím a tamnímu prostředí. Totéž provedli i před začátkem vývoje Ghost of Yōtei. Kreativní ředitel Jason Connell byl nejvíce uchvácen prostředím okolo hory Yōtei. V současnosti se jedná o neaktivní stratovulkán, nacházející se na ostrově Hokkaidō, severozápadně od jezera Toya. V národním parku Shiretoko se nahrávaly realistické zvuky místní fauny. Režisér hry Nate Fox dodává, že chtějí u Ghost of Yōtei dosáhnout mnohem zajímavějších aktivit v rámci herního světa a nabídnout hráčům skutečně živé prostředí, které žije svůj život a příběhy.

 

Příběh a postavy

Příběh nás posune o 329 let dopředu oproti prvnímu dílu. Z Ghost of Tsushima je pouze legenda, která se měla kdysi odehrát. Tentokrát se dostáváme na ostrov Hokkaidō, a to do roku 1603. Konkrétně jde o období Muromachi, kdy vládl císař Tokugawa Ieyasu (posmrtně Go-Jōzei). Právě roku 1603 začal šógunát Tokugawa, poté co tento vládce uspěl v bitvě Sekigahary (známá i jako Rozdělení říše). Ve hře tak budeme svědky začátku posledního šógunátu v Japonsku.

Hlavní postavou tentokrát bude žena, která se, stejně jako v předchozím díle Jin Sakai, bude mstít. Konkrétně půjde o Atsu. Je to bojovnice, která na úsvitu období Edo přijme postavu legendárního ducha a půjde za pomstou. Autoři si záměrně vybrali oblast ostrova Hokkaidō i z hlediska příběhu, neboť právě Hokkaidō v té době nebylo pod nadvládou Japonska, což slibuje zajímavé příběhové události.

Hlavní hrdinku Atsu nadabuje v anglickém znění Erika Ishii. Hlasem ji můžeme znát například z her Apex Legends jako Valkyrii nebo Mortal Kombat 1 jako Sektor.

Atsu půjde po Yotei 6, což je sebranka těch nejhorších protivníků, jaké si může člověk vůbec představit. Znamená to pokořit stovky až tisíce nepřátel, než se k ním Atsu dostane. Jenže ona vytrvá, neboť čekala celých 16 let na to, než bude moci vykonat svou pomstu.

Před šestnácti lety v srdci Ezo (v současnosti se nazývá Hokkaidō) banda zločinců známá jako Yōtei Six připravila Atsu o všechno. Vyvraždili její rodinu a ji nechali zemřít u hořícího stromu ginkgo před jejím domem. Atsu však přežila. Naučila se bojovat, zabíjet a lovit a po letech odloučení se vrátila do svého domova se seznamem šesti jmen: The Snake, The Oni, The Kitsune, The Spider, The Dragon a Lord Saito.

ghost-of-yotei-sword

Herní svět a délka hry

Herní svět je rozsáhlejší než v původní hře, se střídáním ročních období, hustými lesy, ledovcovými jezery a zasněženými horskými průsmyky. Stejně jako v prvním díle, tak i v druhém bude hráčům nabídnuta maximální volnost. Nebudou chybět ani nové aktivity a dynamické počasí, které ovlivní hratelnost. Pokud se vývojáři budou držet toho, co jsme viděli už v první hře, tak nás čeká přibližně 30–50 hodin hraní v závislosti na plnění dalších aktivit.

Studio Sucker Punch slibuje, že ve hře bude mít hráč tu největší volnost, jakou zatím v jejich titulech mohl mít. Svět má být dynamický, měnit se a reagovat na hráče. Dočkáme se také celkem širokého průzkumu tamního světa. Na Atsu bude během hry vypsaná odměna, takže tě může napadnout nějaký ronin a naopak Atsu si může vydělat peníze díky lovení hlav.

Autoři hodně staví na skvělých přímých soubojích, které budou ve hře naprosto klíčové. Každá zbraň nabídne jiný styl boje a bude potřeba se jej naučit. Zbraní má být velké množství. Od mečů po kopí, katany, kusarigamu či ódači. Půjde použít také dva meče najednou a nebudou chybět Kinai, luky, pušky a dýmovnice. Za nasbírané zkušenostní body bude možné vylepšovat schopnosti u oltářů.

 

Multiplayer

Hra Ghost of Tsushima se multiplayerem pochlubila až nějakou dobu po vydání, a to díky režimu Legends. Veřejnost očekává, že i Ghost of Yōtei dorazí s multiplayerovým režimem, jen v tuto chvíli bohužel netušíme, zda půjde o kompetitivní nebo kooperativní variantu a co nás přesně čeká. Nicméně tomu, že bude hra obsahovat multiplayer napovídá fakt, že vývojáři ze Sucker Punch hledali přes dřívější inzeráty nové spolupracovníky, kteří mají povědomí o feudálním Japonsku a pracovali již na multiplayerových projektech.

##PRODUCT-WIDGETS-37313##

Jak se na Ghost of Yōtei těšíš? My opravdu moc! Feudální Japonsko bude doslova nádherné a vůbec nepochybujeme nad umem autorů ze Sucker Punch. Sleduj tento článek, protože pro tebe budeme průběžně aktualizovat informace.