Frostpunk Desková hra

Kód: 4868
€86,90
Skladom (1 ks)
Môžeme doručiť do:
20.5.2024
Možnosti doručenia

Detailné informácie

Podrobný popis

Ve hře Frostpunk (s podtitulem Desková hra pro odlišení od své starší videoherní sestřičky) se hráči stávající vůdci jedné z takových základen s jediným cílem. Udržet v chodu parní generátor a zajistit lidem podmínky pro přežití (o prosperitě se asi příliš ve Frostpunku mluvit nedá).

Příprava hry

Jako první si musí hráči zvolit, jaký scénář budou hrát (v základní sadě je scénářů 9 - 1 v knize pravidel a 8 v knize scénářů). Následně dle scénáře připraví herní mapu, jejímž středobodem je pole s parním generátorem a kolem něj jsou šestiúhelníková pole využitelná pro těžbu surovin, stavbu budov a podobně. Některá pole jsou již odkryta, ale většina bude na začátku hry bez mapového dílku a tzv. pod sněhem (ten je nutné při hře nejprve odstranit a tak z pole udělat použitelné).

Dále hráči připraví:

  • Balíčky karet expedic a 3 první odkryjí u herní mapy jako tzv. výhled expedic, na které při hře mohou poslat obyvatele základny.
  • Balíček karet technologií, které mohou při hře vynalézat a které jim (snad) pomohou v přežití. 4 z nich odkryjí a umístí na herní plán. Mezi těmito pak mohou volit, kterou z nich začnou vynalézat jako první.
  • Obtížnost hry si pak zvolí výběrem karty společnosti (označené I-VI) a obtížností (lehká/těžká). Tato karta udává počáteční počet obyvatel, surovit atp.
  • Panel obyvatelstva, který v průběhu hry ukazuje informace o stavu obyvatel (jejich počet, stav nemocnosti, úroveň hladu, ...)
  • Panel zásob, který udržuje stav zásob surovin (dřevo, uhlí, parní jádra), ale také pracovníky, kteří jsou k dispozici (těch je také víc typů: technici, dělníci, děti a roboti). A mimo jiné se na tomto panelu také eviduje počet obyvatel, kteří v průběhu hry zemřeli.
  • Panel budov, na který ještě hráči umístí žetony budov jejich základní (= nevylepšenou) stranu nahoru.
  • Panel naděje a nespokojenosti, které slouží pro sledování ... hmmmm, naděje a nespokojenosti obyvatel.
  • Balíček karet zákonů (12 z celkového počtu 16 karet v balení hry), přičemž s některými souvisí další typy budov, které si v takovém případě hráči připraví k panelu budov.
  • Panel generátoru, který sleduje různé ukazatele samotného generátoru a tepla, které dodává základně.
  • Každý hráč pak ještě zvolí/dostane kartu poradce (postavy s různými vlastnostmi.

Průběh hry

Frostpunk je hrou na kola, přičemž každé kolo má 9 fází:

  • Úsvit - v této fázi může dojít k různým událostem definovaných scénářem a jeho kartami nebo dokončení vynalézání a získání tak nové technologie (pro sledování slouží jeden z panelů hry)
  • Ráno - v této fázi dojde k události určené vrchní kartou v balíčku Karet rána.
  • Obsluha generátoru - v tomto okamžiku probíhá vyhodnocení tepla/chladu na základně, hráči mohou přiložit do generátoru, ale musí přitom i vyhodnotit, zda ho nepřetížili a nebo dokonce úplně nepoškodilli (nebo zda dokonce nevybuchl)
  • Počasí - okamžik pro vyhodnocení vrchní Karty počasí, která určí jak moc se opět ochladilo (oteplení neočekávejte). A také jak úspěšní byli lovci při lovu zvěře a jak daleko postoupili dobrodruzi na výpravách. Poslední je také, jak moc se přiblížila ničivá bouře (nebo zda právě nevypukla).
  • Přípravy - hráči vyberou, kterého poradce (a jeho vlastnost) v tomto kole využijí a také vyhodnoní nemoci řádící v základně.
  • Akce - fáze, ve které hráči rozhodují, k jakým aktivitám využijí obyvatele základny. Od odklízení sněhu (přidání nových herních dílků na volná pole mapy), přes sběr surovin a vysílání dobrodruhů na výpravy až po stavbu nových budov či využívání již postavených (zajímavost - při používání staveb je nutné vyhodnotit, jestli jsou zateplené, vytopené nebo je v nich chlad, který zvýší nemocnost obyvatel).
  • Soumrak - opět fáze, ve které budou probíhat různé události. Některé určené kartami scénáře, jiné Kartou soumraku, kterou v této fázi otočí hráči z odpovídajícího balíčku.
  • Hlad - vyhodnocení efektu "hladovosti", jakou obyvatelé trpí (může "pouze" snižovat spokojenost nebo ale může i nějaký obyvatel zemřít). A následně je potřeba obyvatele nakrmit ze zásob jídla.
  • Noc - vyhodnocení toho, jak kvalitní mají obyvatelé místa pro spánek. Zda je zateplené nebo zda budou trpět chladem (a tím zvýší nemocnost na základně).

A může začít nový den.

Konec hry

Hra končí vítězstvím, pokud se hráčům podaří naplnit vítězné podmínky zvoleného scénáře, které jsou popsány na kartách scénáře.

Prohrou pak hra končí v mnoha situacích jako:

  • když obyvatelé ztratí vůli žít (naděje v základně klesne na nulu),
  • když vás obyvatelé vyženou z města/základny (= na osu nespokojenosti umístí hráči 6. žeton nespokojenosti)
  • když vybuchne generátor a obyvatelé tak neodvratně umrznou
  • když se na základně rozšíří obzvlášť silná nemoc (= nemocnost vzroste na 26 nebo více na ose nemoci)
  • nebo když obyvatelé budou trpět extrémním hladem, či jich umře z různých důvodů příliš.

Balení obsahuje:

  • miniaturu tepelného generátoru o výšce 20cm
  • 300+ karet
  • 150+ dřevěných zdrojů a pracovníků
  • 10 kartonových desek pro sledování herních mechanismů
  • 150+ kartonových tokenů pro sledování herního postupu
  • 2 plátěné pytlíky
  • pravidla hry

Doporučený věk: od 14 let

Doba hraní: 120+ minut

Počet hráčů: 1 - 4

Dodatočné parametre

Kategória: Stolové hry
Odporúčaný vek: 14+
Téma: Strategické
Kategória: Hračky

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: