Fialový dráček Spyro vrací nostalgický úder

Spyro Reignited Trilogy

Společnost Activision ví, jak zahrát na nostalgickou notu. Ostatně nám to předvedla již před rokem, kdy byl vydán Crash v kolekci všech tří původních titulů. Předělávka dopadla na výbornou a byla tak jen otázka času, kdy se objeví i fialový dráček Spyro na něhož má vydavatel rovněž práva. Nákup se tak před lety vyplatí až nyní. Předchozí tituly, které Activision vytvořil pro PlayStation 2 nebyly ničím, co by se výrazněji zapsalo do dějin videoherního světa.

Spyro se vrací ve výborné formě

Co nás ale čeká nyní se Spyro Reignited Trilogy? Tu má na starost studio Toys for Bob a hodlá zachovat veškeré klíčové prvky prvních titulů série. Spyro se tak dočká zpracování, které přinese nové ovládání a grafickou stránku. Nicméně vše ostatní bude tak jak to známe. Veškeré předměty či NPC, které na toulkách malebnou krajino budete potkávat a nacházet, tak budou na stejných místech jako tomu bylo v případě originálních her.

Activision si je vědom toho, že než v prvopočátku zkoušet vytvořit nový díl, tak bude jistější opět vydat v novém původní hry. Následně díky prodejům by se mohlo začít uvažovat o dalším pokračování. Ohledně Crashe už tyto indicie jsou a vypadá to, že se nového dílu dočkáme za pár let.

Je pravda, že trilogie je označována za remaster, stejně jako tomu bylo u Crashe, ale stačí se podívat na to, jak hra vypadá a dá se spekulovat o tom, že je hra někde na pomezí remasteru a remaku. Hru bude pohánět Unreal Engine 4 a vypadá naprosto fantasticky. Jistě, předělávka Crashe se rovněž povedla na výbornou, ale Spyro je snad ještě o dva levely výše. Ostatně je to dáno i tím, že Spyro se může díky přizpůsobitelné kameře pohybovat po různém prostředí, zatímco Crash byl limitován kamerou a rovněž vyhraněnými, a hlavně koridorovými levely.

Spyro Reignited Trilogy

Zdroj: http://images.pushsquare.com/8e873f57af4c5/spyro-reignited-trilogy-ps4-playstation-4-1.original.jpg

 

Co předvádí autoři s výtvarnou stránkou je úchvatné

Grafická stránka je vskutku brilantní. Hra nabízí mnoho detailů a již model samotného Spyra dává tušit, že si autoři vyhráli s jednotlivými detaily úplně maximálně. Rozhodně se máme na co těšit! Co se týče vydání hry, tak nás čeká hlavní dvojice konzolí. O PC verzi ani Switch verzi zatím nepadlo oficiálně ani slovo. Je však možné, že Activision dá hlavním konzolím dočasnou exkluzivitu a v příštím roce se dočkáme i na dalších platformách.

Předělána bude u titulu i hudba, kterou zkomponoval Stewart Copeland. Hudba je nahrána zcela znovu, aby vyzněla co nejlépe. Vrátí se i původní dabér Spyra, kterým je Tom Kenny. Ten se postaral o jeho dabing v druhém a třetím díle. Spyro tak bude mít veškeré původní hudební složky v novém.

Pro hráče, kteří s touto značkou kdysi nepřišli do styku je to ideální příležitost, jak si dráčka Spyra užít. Co se týče fanoušků, tak ti to mají jako povinnost, neboť to bude možnost, jak si nostalgicky připomenout skvělé adventurní časy. Je fakt, že od dob, kdy v Sony působil Mark Cerny a dohlížel na takové skvosty jako byl Crash, Spyro či dvojice Ratchet a Clank nebo Jak a Daxter. Od té doby těchto her vzniká minimum, a to zejména ve velké produkci.

Spyro Reignited Trilogy vychází již 13. listopadu pro PlayStation 4 a Xbox One. Je bohužel škoda, že český distributor hru nevybavil českými titulky, a to zejména pro zaměření na mladší publikum.


Martin Pilous