Fallout 76 a multiplayer


[K objednání na eshopu: goo.gl/xmr7DM

Bethesda se rozhodla na letošní rok překvapit své příznivce poněkud nečekaným titulem z univerza Fallout. Tím je Fallout 76, který mění pravidla tím, že je ve hře hojně využíván multiplayerový režim. Tímto krokem se hodlá Bethesda přiblížit úspěchu titulů jako je Destiny či The Division. Pojďme se tedy podívat na to, co nás čeká.

Fallout 76 rozhodně není čistě multiplayerová záležitost. Pouze bude využívat prvků kooperace a sdíleného světa včetně předmětů. Stále tak jde o jakousi rozšířenou singleplayerovou záležitost. Fanoušci se pochopitelně bojí toho, že by to mohlo významně ovlivnit hratelnost titulu. Bethesda však ujišťuje, že k ničemu takovému rozhodně nedojde.



Engine jako největší úskalí Bethesdy

Na co si hráči stěžují u Bethesdy již dlouhou dobu, tak to je kvalita jejich enginu. Ten sám o sobě je poměrně solidní, ale trpí mnoha problémy. A nejde jen o problém série Fallout, ale rovněž The Elder Scrolls a dalších jejích titulů. Autoři se tedy dušují, že jejich engine Creation byl značně vylepšen a nabídne mnohem větší detaily. Celkově by tak na obrazovce mělo být až 16x více detailů, než tomu bylo u předchozích titulů. Čeká nás také zcela dynamické počasí a rovněž se projeví na rozsáhlém území a bude tak možné spatřit bouřku například na kilometry daleko.

Hra nabídne veřejné, ale i soukromé servery, avšak je třeba dodat, že titul nikdy nepoběží vyloženě v režimu offline. Vždy tak hráč zaznamená určité prvky od jiných hráčů. Titul bude postupně doplňován novým obsahem a také se chystá podpora módů, ta však dorazí později.

Fallout 76 má být jakýmsi pokusem v rámci série. Dlouho totiž vývojáři zvažovali, zda se pustí i do multiplayerové formy či nikoliv. Nakonec zvítězila jejich vlastní zvědavost a smysl pro prozkoumávání nového. Rozhodně však dodávají, že titul neurčuje budoucí cestu všech značek. Stále tak budou vycházet plnohodnotné singleplayerové tituly.

Kam nás vůbec Fallout 76 zavede?

Jak je na tom příběh? Hra bude chronologicky zasazena do univerza jako první. Bude tedy předcházet všem známým titulům. Konkrétně se ocitneme 25 let poté co svět schvátila jaderná válka. Před současnými tituly (Fallout 3, New Vegas a Fallout 4), se odehrává asi o 200 let dříve. Vše se bude odehrávat v Západní Virginii na mapě Appalachia. Ta má být 4x větší než mapa ve Fallout 4. Vše se pak točí kolem Vaultu 76, jak napovídá název hry. Ten je vůbec jedním z prvních Vaultů v celé zemi. V plánu je rekultivace a obnova pustiny.

Titul bude hráči poměrně dost přizpůsobitelný. Nejlepší variantou samozřejmě bude hra s třemi dalšími spolubojovníky, ale nebude vás k tomu vyloženě nutit. Poté co dosáhnete úrovně 5, tak můžete zvolit, zda chcete abyste se s ostatními hráči viděli či nikoliv. Jak již bylo ale zmíněno, tak online prvky nepůjde ze hry vypnout zcela.

V režimu PvP bude hodně záležet na tom, zda vaši výzvu k boji přijme váš protivník. Není totiž nutné, aby k boji pokaždé došlo. Zpětně se také můžete hráči, jenž vás například zabil i pomstít. Odměnou jsou vám pak vyšší zkušenosti. Pokud zemřete, tak přijdete o běžné zásoby, zásadní položky a artefakty se ztrácet nebudou. Nebude chybět ani populární režim osad či kempů z Fallout 4.

Fallout 76 nabídne jaderná sila z nichž je možné vypustit jaderné hlavice kamkoliv na mapu. Jejich dopad způsobí vytvoření unikátních oblastí, kde se nachází lepší vybavení, ale také ti nejtěžší protivníci. Tvůrci slibují, že se dočkáme i nových unikátních potvor.

NPC hra zcela eliminuje a nahradí je hráči

Zajímavé je, že hra nenabídne žádná lidská NPC. Vše obstarají hráči, kteří tak převezmou jejich roli. Nicméně zde budou robotí NPC u kterých bude možné zakoupit vybavení a další možnosti.

Jak se těšíte na Fallout 76? Dokáže Bethesda nalákat na multiplayerové prvky dostatečně? Hra vyjde 14. listopadu pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.


Martin Pilous